BEATS, RHYMES & LIFE

Hip Hopを中心に、色々な音楽情報(及び私が気になったこと)を載せていこうと思います。

Category: 和訳

Comment (0)  Trackback (0)

Daley - Smoking Gun [和訳]

今回の和訳は、イギリス出身のシンガー、DaleySmoking Gun という曲です。

Daley

Smoking Gun --> 決定的証拠、動かぬ証拠
彼の歌声はとても綺麗です。つい最近デビューアルバムを発売しました。

この曲は、二人の恋愛の破局についての曲です。




Well I put the feeling off for so long
俺はずっとこの気持ちを抑えてきたんだ
I couldn’t bare to see you moving on
でも君の気持ちが変わっていくのを見ていられなかった
Cause nobody else can have you
だって誰も君を手に入れられないから


You told me what I gave was not enough
「あなたからくれた気持ちは充分じゃなかった」って言ったよね?
And the dumbing down of love has made you numb
でもこの付き合いを簡単にすると君の心が麻痺しちゃうんだ
You say that you don’t feel anything at all
何にも全く感じないって君は言ってるけど


Well now you’re gonna feel it in your heart
今から君は心の底から理解するよ
Like a bullet in your chest
胸に放たれた銃弾のように
I thought it’d be best
多分これがベストなんだ
To lay us to rest
この関係を終わらせるのに


And now a smoking gun
今、この決定的証拠だけが
Is all that stands between us
二人の間に残ってるんだ
I tried to make, you understand
君を分からせようとしているのに
Now there’s blood, on my hands
今 俺の手には血がついている
Now I’m on the run,
今 俺は走り去っている
And my demons won’t release me
でも俺の悪魔は助けてくれようとしない
I couldn’t be, a fool for love
俺はこの愛の為に、馬鹿になることが出来なかった
I had to go, and end it all
俺は行かないと そしてすべてを終わらせるんだ
With a smoking gun
この銃を持って


Now a kiss it never made you think straight
キスで君をまっすぐな考えにさせることなんて出来ない
And a bullet carries so much more weight
銃弾の重さはより重くなってくる
And if we’re gonna be over, you’re gonna be over
もしこの関係を終わらせたいなら、君が終わるしかないんだ
I’ll plead insanity, a jealous man’s reprise
俺は狂気に満ちないといけない 嫉妬深い男がまたこんな繰り返しをしないといけないのか
Before they come and take me, make pay for all my sins
俺のところに来て奪い取る前に、俺の罪を全部償わせてくれ


Yeah well now you’re gonna feel it in your heart
今から君は心の底から理解するよ
Like a bullet in your chest
胸に放たれた銃弾のように
I thought it’d be best
多分これがベストなんだ
To lay us to rest
この関係を終わらせるのに


And now a smoking gun
今、この決定的証拠だけが
Is all that stands between us
二人の間に残ってるんだ
I tried to make, you understand
君を分からせようとしているのに
Now there’s blood, on my hands
今 俺の手には血がついている
Now I’m on the run,
今 俺は走り去っている
And my demons won’t release me
でも俺の悪魔は助けてくれようとしない
I couldn’t be, a fool for love
俺はこの愛の為に、馬鹿になることが出来なかった
I had to go, and end it all
俺は行かないと そしてすべてを終わらせるんだ
With a smoking gun
この銃を持って


now you’re gonna feel it in your heart
今から君は心の底から理解するよ
Like a bullet in your chest
胸に放たれた銃弾のように
I thought it’d be best
多分これがベストなんだ
To lay us to rest
この関係を終わらせるのに


And now a smoking gun
今、この決定的証拠だけが
Is all that stands between us
二人の間に残ってるんだ
I tried to make, you understand
君を分からせようとしているのに
Now there’s blood, on my hands
今 俺の手には血がついている
Now I’m on the run,
今 俺は走り去っている
And my demons won’t release me
でも俺の悪魔は助けてくれようとしない
I couldn’t be, a fool for love
俺はこの愛の為に、馬鹿になることが出来なかった
I had to go, and end it all
俺は行かないと そしてすべてを終わらせるんだ
With a smoking gun
この銃を持って


If it’s gonna be over, then you’re gonna be over
もしこの関係を終わらせたいなら、君が終わるしかないんだ
If it’s gonna be over, then you’re gonna be over
もしこの関係を終わらせたいなら、君が終わるしかないんだ
If it’s gonna be over, then you’re gonna be over
もしこの関係を終わらせたいなら、君が終わるしかないんだ
Related Entries

Comments






来場者数
プロフィール

73PL

Author:73PL

最新トラックバック
QRコード
QR

12345678910111213141516171819202122232425262728293011 2017